Gratis retour
Niet tevreden met je bestelling? Geen probleem. Je kunt het volledige aankoopbedrag terugkrijgen en eventueel zelf een geschikter product bestellen. Aarzel niet en neem contact op met onze klantenservice. Je bent ons geen uitleg verschuldigd. Lees hieronder meer over ons retourbeleid.
In deze koopgids
Gratis retour
Bij Frank heb je het recht om een product gratis te retourneren. Als je hier gebruik van wilt maken, dan dien je dit aan ons te melden binnen 30 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen.
Reguliere retourzending
Gratis retourneren gaat via DPD. Om gebruik te maken van deze service dient het pakket afgeleverd te worden bij een servicepunt van een van bovengenoemde koeriersdiensten. Nadat je contact met ons opneemt zul je instructies ontvangen over waar het pakket mag worden ingeleverd.
Afhalingen op locatie
Voor grote of zware pakketten kunnen we een ophaalopdracht inplannen met onze vervoerder Transmission. Dit is van toepassing als het pakket voldoet aan onderstaande eisen:
- Hogere waarde dan: €500,-
- Hoger gewicht dan 20 kg
- Langste afmeting: > 100 cm
Voldoet jouw product aan deze eisen? Dan komen wij het graag bij je ophalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, zodat wij een afspraak voor je kunnen inplannen.
Voorwaarden en uitzonderingen
Als je een product retour stuurt, dien je alle geleverde toebehoren mee te sturen. Het product moet – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele (nieuw)staat en in de oorspronkelijke verpakking naar ons teruggestuurd te worden. Als je een product wilt retourneren dat gebruikt is en dus niet meer (als nieuw) verkocht kan worden, dan kunnen wij hiervoor een vergoeding in rekening brengen. Het is mogelijk dat deze vergoeding gelijk is aan het aankoopbedrag.
Frank besteedt veel aandacht aan het correct verpakken van pakketten om zo te voorkomen dat deze beschadigd worden geleverd. Voor retourzendingen geldt dat je als klant er zelf voor moet zorgen dat het pakket goed beschermd verpakt wordt. Mocht dit niet het geval zijn en er wordt schade aan het pakket geconstateerd bij ontvangst van de retour dan kan hier een schadevergoeding voor berekend worden. Het is mogelijk dat deze vergoeding gelijk is aan het aankoopbedrag.
Sommige producten kunnen vanwege hun aard helemaal niet worden teruggestuurd:
- Hygiëne producten (zoals cosmetica, parfum, onderkleding) waarvan de verzegeling na levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden
- Artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt zijn (zoals bijvoorbeeld een kluis, gemaakt naar jouw wensen, of het impregneren van een tuinhuis).
Vervolgprocedure
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, wordt deze gecontroleerd. Als deze akkoord bevonden wordt, zullen wij het volledige aankoopbedrag terugstorten. Vervolgens staat dit zo snel mogelijk – en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de aankoop – op jouw rekening. Indien onze retourafdeling het product binnen de 14 dagen na ontbinding nog niet heeft ontvangen, dan kunnen wij je vragen om een verzendbewijs, voordat wij overgaan tot uitbetaling van het aankoopbedrag.
Herroepingsformulier
Uiteraard heb je de mogelijkheid om het product op eigen gelegenheid terug te sturen. Hiervoor kun je het herroepingsformulier gebruiken (let op, de link opent een docx-bestand). De herroepingstermijn is in dit geval ook 30 dagen en het product dient ook 14 dagen na de melding bij ons binnen te zijn. De verzendkosten zijn dan voor je eigen rekening.