✔️ Gratis bezorging vanaf € 30,-Niet tevreden? ✔️ Gratis retourneren ✔️ Ophalen bij 5219+ afhaalpunten ✔️ Gratis retourneren                           🔓 Inloggen       |       Klantenservice

Laat je relatie met klanten groeien door je promotiemateriaal te personaliseren

Klanten zijn het kloppende hart van ieder bedrijf. Zonder klanten heb je geen reden om te bestaan. Klanten vinden is een ding, maar hoe zorg je ervoor dat ze ook klant blijven. Loyale klanten: dat is het verschil tussen een succesvol bedrijf en een flop. Personalisatie is de manier om jouw klanten loyaal te maken. Met een persoonlijk detail laat je je klanten zien dat ze gewaardeerd worden. Dat klinkt misschien simpel, maar het werkt echt. Benieuwd hoe het werkt? Lees dan maar snel verder!

Een persoonlijke touch doet wonderen 

Je hebt vast weleens een pen gekregen met het merk van een bedrijf erop, maar wat als jouw naam op die pen staat? Of wat als je een persoonlijk kaartje met een klein cadeautje krijgt op je verjaardag of bij de geboorte van je eerste kindje? Dat maakt het gelijk een stuk leuker en persoonlijker, toch? Wanneer je iets krijgt dat voor jou gemaakt is, voelt het niet als zomaar promotiemateriaal, maar als een echt cadeau. Dat is de kracht van personalisatie. Wil je echt indruk maken voor je volgende klantmeeting? Dan doe je dat met een persoonlijk cadeau. 

Het juiste cadeau voor het juiste moment 

Personalisatie draait niet alleen om de naam van je klant op een notitieboekje zetten. Het gaat erom dat je laat zien dat je je klanten echt kent. Weet je bijvoorbeeld dat je klant is aan het trainen voor een marathon. Laat dan waterflessen bedrukken bij Loopper. Zo kun je laten zien dat een klant niet zomaar een klant is, maar een lid van de familie. Dat is wat er gewaardeerd wordt en het zijn dit soort dingen die je onderscheiden van de concurrentie. Geen enkele reden dus om niet te investeren in persoonlijke cadeaus voor je meest gewaardeerde klanten. 

Gebruik je klantgegevens slim 

Natuurlijk heb je geen glazen bol om te weten wat de klant precies wil. Gelukkig geeft klantdata je vaak meer informatie dan je denkt. Natuurlijk vind je hier de naam en het adres, maar je ziet ook wat klanten hebben gekocht en dan kun je je cadeaus daar perfect op afstemmen. Zie je bijvoorbeeld dat je klant een product elke keer opnieuw besteld? Dan weet je precies wat het ideale verjaardagscadeau is voor deze klant. Natuurlijk moet je ook gewoon goed luisteren naar je klant en soms wat belangrijke details opschrijven zodat je ze niet vergeet. 

De kracht van herhaling

Een persoonlijk cadeautje voor je klant is geen eenmalige truc. Het werkt het allerbeste als je consistent bent. Zorg ervoor dat je klanten zich bij elke interactie gewaardeerd voelen, niet alleen wanneer ze een cadeau krijgen. Laat ook zien dat je interesse hebt in hun leven. Relatiegeschenken voor de kerstperiode zijn bijvoorbeeld een mooie gelegenheid om je waardering te tonen en de band te versterken. Het gaat niet altijd om grote of dure cadeaus, het gaat om het idee (cliché, maar wel waar). Je wilt dat klanten zich welkom voelen. Een klein gebaar kan je een goede review of een persoonlijke aanbeveling opleveren en wie weet hoeveel nieuwe klanten je daardoor kan krijgen.

Frank.nl
Logo